زمانه عوض شده یا ما ؟(سفرکی به اهواز)

خیلی عجیبه نمی دونم مردم تغییر کردند یا زمانه ؟ یا اصلا هر دو ؟ 

چطور ؟  

عرض می کنم خدمت خواهران وبرادران محترم  . تا یادم بوده وهست و شاید خواهد بود ،وقتی اینجانب با پدرگرامیم می رفتیم بازار البته زمان قدیم نه حالا ، وقتی جنسی می خریدیم من به ترازو  نگاه می کردم که چگونه فروشنده مقداری به جنس ما اضافه می کرد تا ترازو پایین بیاد ومی گفت این هم از بابت حلال وحرام !!!! 

ولی حالا ............................. 

یک نمونه بارز : الان که فصل هویج می باشد دیروز گذرم به کلان شهر اهواز افتاد بین راه دیدم نوشته شده 10کیلوهویج 2000تومان  

چون دیدم ارزونه و شنیدم که چشمها را  هم تقویت می کنه سریعا پیاده شدم ودو تومان به فروشنده دادم  وکیسه را برداشتم وچون دیدم وزنش  با مقداری که میگه نمی خونه سوال کردم چند کیلو ؟ گفت :10 کیلو دوباره سوال کردم وباز هم همین جواب را شنیدم  

خلاصه حرکت کردم در ادامه راه باز هم هویج می فروختند ولی این بار 8کیلو دو تومان !!!!!!! 

تا اینجای کار برد با من بود. 

اما وقتی به نایلکس ها نگاه می کردم دیدم 8 کیلو بیش تر از 10کیلو بود یعنی 8>10  

عجیب بود پیاده شدم ویک کیسه براشتم دیدم دوبرابر کیسه ده کیلویی من  است یک کیسه خریدم و کیسه قبلی را وزن کردم بله چشمتان روز بد نبیند کیسه 5 کیلو داشت یعنی 5= 10 

با عصبانیت برگشتم  دیگر هیچ چیز را نمب دیدم اینجا بود که فهمیدم هویج چشمها را تقویت نمی کند !!!!!!وقتی به آنجا رسیدم گفتم باید منطقی برخورد کنم(آخه 5نفر بودند ومن یک نفر بعدش هم ظهر بود وکسی نبود که در صورت در گیری ما را جدا کنه ) سوال کردم هویج کیلو چند؟ گفت :10کیلو 2تومان  

به قیافه ام نگاه کرد احتمالا به خاطر خوردن هویج زیاد ٍ فروشنده ضمیر ناخودآگاهم را هم می دید  

گفتم :کیسه ها چند کیلویی هستند؟ 

گفت : 5کیلو  

اینجا بود که چشمانم از حدقه بیرون زد 

گفتم : تازه از شما این کیسه راخریدم گفتی 10 کیلو داره ؟ 

یکی از فروشنده ها گفت : کیسه های بزرگ 10 کیلو دو تومان ولی اگه فله می خوای همین کیسه ها  2تومان  

گفتم : نوشتت چیز دیگه ای میگه  تازه هم دوستت گفت 10کیلو دو تومان

دومین فروشنده گفت : این را از ما نخریدی !!!!!!!!! 

من  : 

عصبانی شدم وگفتم یعنی من تشخیص نمی دم از کی خریدم  

گفت : نمی خوای بذار سر جاش!!! 

گفتم :من بخاطر پولش نمی گم این کیسه برای خودت پول هم نمی خواد . 

ولی فکر نکنید زرنگید و سر مردم شیره می مالید مردم ما خیلی فهمیده هستند(برای یک لحظه حس کردم در مجلس شورای اسلامی سخن می گویم) این کارها آخر عاقبت ندارد پولش هم برای شما وخواستم برم

یکی از آنها گفت : مگه ما گداییم بیا این پولت .  

نخواستم بگیرم ولی یکی از آنها پول را زورکی توی جیبم گذاشت  

برگشتم ولی مقدار از کار خودم ناراحت شدم نمی دونم چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر 1391/02/04 ساعت 08:55 http://www.arabfa.blogfa.com

سلام واقعا که باحال بود اما اینقدر دیدیم و سرمون اومده که عادیه حرف هم بزنی واویلا .......... صلوات بده ردشو ارزش نداره باز خوبه بهش گفتی تا فکر نکنه همه ملت خرن

سلام
ابو عدنان اقا ما همان موقع که لطف کردید و افتخار دادید که لینک وبلاگ ما در جمع دوستان وبلاگ شما باشد ، ما نیز لینک وبلاگ شما را با عنوان زندگی افتابی قرار داده بودیم . خوب دقت کنید متوجه میشوید . با تشکر

باسلام
لطف کردید افتخار دادید

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

ماهان 1391/02/16 ساعت 22:47 http://hobabezakhm

درود بر رابین هود شهرمان .....ای ول .....من که شهادت میدم شما خیلی میفهمید....بغرعان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد