کمک به متکدیان چرا؟

نمی دونم چرا مغزم سوت میکشه بعضی وقتها خیلی چیزها غلط هستند وما می دونیم غلطند ولی انجام می دیم  

مثلا همین تکدی گری راعرض می کنم همون گدایی سابق ! 

سر چهارراه من وفرزند ارشدم رد می شدیم یه نفر اومد دستش را آورد جلو پول خواست من هم جهت آموزش به فرزندم وهم جهت ثواب وکمک به هم نوع پول خورد از جیبم برداشتم بهش دادم . 

یه نفر عابر رو به من می کنه ُ،میگه :چرا بهش کمک می کنی اینا پولدارن نبین اینطوریه  

رومی کنم بهش می گم :همسایه تونه ؟ 

میگه :نه  

میگم :آشناته ؟ 

میگه : دستت درد نکنه واین نمونه عصبانی میشه    

میگم : چرا عصبانی میشی ؟ من دارم سوال می کنم چون گفتی پولداره . 

میگه : بله که دارند مگه تلویزیون را نگاه نمی کنی ؟ ندیدی چی در موردشون میگن چقدر پولدارند؟ 

میگم : ای بابا این همه تبلیغاته مگه شما فقر اجتماعی ایران را تکذیب می کنی ؟ (البته بین خودمان باشد ما از تلویزیون فقط کارتون نگاه می کنیم وکاری به دنیا نداریم)

میگه : نه تکذیب نمی کنم ولی با وجود یارانه ها دیگه نباید مشکلی باشه !!!!! 

من: 

میگه :آدم با حداقل ها میتونه زندگی کنه!! 

میگم : درست می فرمایید ولی ختم کلام من یه سوال می کنم جوابش معلوم میکنه کی حرفش درسته.

میگه : بفرما 

میگم : آیا پولی که این آقا می گیره در مقابل شرف وانسانیت اون و آبرویش ارزش داره ؟آیا یک انسان به خاطر چندرغاز از آبرویش به این راحتی می گذرد ؟ حتما باید مشکلی داشته باشد که آبرویش را به چند سکه بفروشد  ؟ 

طرف مقابل:  

نمی دونم ما چرا بعضی وقتها نمی گذاریم بقیه کمک کنن ؟!!!

در کل من چند تا اعتقاد در مورد کمک به متکدیان دارم که در عالم مجازی منتشر می کنم شاید آیندگان عبرت بگیرند! 

۱- کمک به کودکان متکدی ممنون است . (چون یادمی گیرند )

 ۲- کمک به بزرگسالان حتی معتادان واجب است. 

۳- به معتادان کمک می کنیم چون اگر این کار را نکنیم آنها جهت تهیه پول مواد دست به دزدی می زنند وشهرمان نا امن می شود .  

۴- سعی کنیم هواسمان باشد اگه فقیر دم دست باشد قبل از اینکه به تکدی گری روی بیاره بهش کمک کنیم آن هم مخفیانه  (جنبه پیشگیرانه)

۵-  این قوانین شامل تکدی گری محبت هم می شودبجز بند یک که اون هم واجبه نه ممنوع!

بقیه را خودتان بفرمایید تا قانون تکدی گری کامل شود!

 

نظرات 2 + ارسال نظر

حرفاتون نظر خودتونه و به نظر من ی مشت شعاره که از بس تحت تاثیر رسانه ها و دروغ این مملکت به ادماش و جو متشنج ایران بودیم که ناخوداگاه تو مخمون رفته وگرنه این مشکل اساسش خیلی بدتراز این چیزاست که فکر ی کنیم و با این اراجیفی که بافته می شه و به خوردمون می دن و همین طور ارجیف خودمون حل نمی شه !

ماهان 1391/03/02 ساعت 21:00 http://hobabezakhm

برای اشتباه کردن انسان باشید . . . .

و برای بخشیدن خدا

به به تکمیل شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد