50ترفند اینترنت ایکسپلوره

۵۰ ترفند internet explorer

50 ترفند internet explorer

1_ وقتی ماوس را روی تصویری از یک صفحه وب می بریم، خط جدیدی به نام lmage Bar ظاهر می شود که دارای آیکون هایی برای ذخیره چاپ، ارسال از طریق Email و باز کردن فولدر My Picture (شاید برای این که ببینیم آیا قبلاً تصویر را ذخیره کرده ایم یا نه) می باشد.
اگر معمولاً تصاویر را ذخیره نمی کنید و فکر می کنید lmage Bar مزاحمت ایجاد کرده ، می توانید از طریق منوی Tools ،گزینه Internet Options و صفحه Advanced آن را غیر فعال کنید. در این صفحه، به قسمت Multimedia بروید و علامت گزینه Enable lmage Toolbar را بردارید. 2 – بعضی از سایت های عکس های دیجیتالی دارای تصاویری با وضوح و کیفیت بالا هستند، ولی اگر عکس در پنجره مرورگر جا نشود تولید دردسر می کند. در صورت مواجهه باتصویری که به علت بزرگ بودن آن نتوانستید تمام عکس را یکجا در صفحه مشاهده کنید، به جای این که صفحه را به بالا یا پایین (یا به چپ و راست) اسکرول کنید،کمی صبر کیند تا IE اندازه آن را برای شما تنظیم کند. اگر ترجیح می دهید عکس را در اندازه واقعی خود ببینید، ماوس را به گوشه پائین در سمت راست برده و روی دکمه مربوطه کلیک کنید.
3 – وقتی تصویری را از طریق پست الکترونیک می فرستید، می توانید آن را کوچکتر کنید تا سریعتر به مقصد برسد. در این راستا، می توانید وضوح 480×640،600×800 یا 768×1024 را انتخاب و کاری کنید که تمام تصاویری که می فرستید کوچکتر شوند. دوستانی که به صورت تلفنی با اینترنت ارتباط دارند حتماً از این توجه شما ممنون خواهند شد.
4 – اگر برای خود صفحه وبی را دست و پا کرده اید و از ایده ظاهر شدن خط ابراز تصاویر و تشویق بازدیدکنندگان به ذخیره تصاویر شما خوشتان نمی آید، می توانید این خط ابراز را برای تک تک تصاویر یا همه آنها غیر فعال کنید، برای این منظور با دستور خط ابراز را به طور کامل از کار بیندازید و یا خط GALLERYIMG=”no” را در برچسب های IMG خود اضافه کنید.
5 – خط ابراز Lmage برای تصاویر کمتر از 130×130 پیکسل ظاهر نمی شود،به همین دلیل برای ذخیره این نوع تصاویر باید از همان روش مرسوم کلیک راست استفاده کنید.
IE-6_ ابزارهایی بهتری برای کار با کوکی ها دارد تمام امکانات موجود را می توانید از صفحه Privacy کادر محاوره Internet Options که از طریق منوی Tools باز می شود مشاهده کنید . به علاوه، بد نیست سری به آدرس http://www.w3.org/P3P بزنید و اطلاعات بیشتری درباره قوانین زیر بنایی برای اولویت های حفظ حریم خصوصی که مایکروسافت ابزارهای جدیدش را بر اساس آنها بنا نهاده به دست بیاورید.
7 – بعضی کوکی ها مفید هستند . مثلاً سایتهای فروشگاهی از جمله Amazon.com به کمک این کوکی ها از خریدهای شما مطلع شده و محصولات جدید را به شما پیشنهاد می دهند، یا سایت Microsoft Support با استفاده از آنها اطلاعات کاملی از جستجوهای اخیر شما به دست می آورد. این کوکی ها به کوکی های «شخص اول» موسومند. کوکی های طرف سوم از وب سایتی متفاوت طرف سوم پدید می آیند که معمولاً جنبه تبلیغاتی دارند مثل Double Click یا AOL این شبکه های تبلیغاتی برای بسیاری از سایت های وب تبلیغات می کنند، پس می توانند بفهمند که شما به کدام یک از این سایت ها سر زده اید. اگر دوست ندارید چنین اطلاعاتی درباره شما در جایی نگهداری شود، IEمی تواند کوکی های تمام شرکت های طرف سوم، یا شرکت هایی که تعهدی در رعایت حفظ اطلاعات خصوصی شما نمی دهند را مسدود کند.
8 – وقتی IE پیامی ظاهر می کند مبنی بر اینکه کوکی خاصی را بپذیرد یا رد کنید، به IE بگوئید این کوکی را برای دفعات بعد در خاطر خود حفظ کند تا هر دفعه مجبور نباشید کوکی های همان سایت را قبول یا رد کنید.
9 – با تعیین سطح امنیتی مناسب برای خود می توانید مشخص کنید که چه نوع کوکی هایی را دوست دارید دریافت کنید. برای این منظور، از طریق منوی Tools، گزینه Internet Options صفحه Privacy و دکمه Settings اقدام نمائید. پیش فرض این سطح امنیتی Medium است، که کوکی های طرف سومی را مسدود می کند که یا از هیچ قانونی برای حفظ اطلاعات خصوصی تبعیت نمیکنند یا از اطلاعات معرفی کننده شما بدون کسب اجازه از خود شما بهره برداری می نمایند. سطح Medium کوکی های شخص اول را که از اطلاعات معرفی کننده شما بدون کسب اجازه از خود شما استفاده می کنند می پذیرد، اما در پایان جلسه آنها را حذف میکند.
10 – سطوح امنیتی در خصوص حفظ حریم خصوصی در شش دسته ارائه می شوند که از پذیرش تمام کوکی ها تا رد تمام کوکی ها متغیرند . به علاوه، چهار استراتژی از پیش تعیین شده ارائه می شوند که می توانید برای پذیرش یا رد انواع کوکی ها مورد انتخاب قرار دهید.
11 – اگر هیچ یک از این سطوح رضایت شما را جلب نمی کند، روی Advanced و پس از آن Override automatic cookiehandling کلیک کنید . سپس می توانید کوکی های شخص اول و سوم را قبول یا مسدود کنید و یا از IE بخواهید هر دفعه از خود شما سوال کند.
12 – کادر محاوره Advanced علاوه بر کوکی های شخص اول و سوم، از کوکی های «جلسه ای» هم سوال می کند؛ یعنی کوکیهای موقتی که فقط تا زمانی نگهداری می شوند که حداقل یکی از پنجره های IE باز باشد. این کوکی ها خطری ندارند، زیرا بعد از قطع ارتباط و بستن برنامه IE به کلی حذف شده و در نتیجه سایت نمی تواند بعدها به آنها مراجعه کند.
13 – اگر نظرتان درباره سایتی خاص تغییر کرد و خواستید به آن اجازه ساخت کوکی در کامپیوتر خود را بدهید، می توانید به صفحه Per Site Privacy برگشته و آن را از لیست حذف کنید.
14 – اگر می خواهید برای سایت های Favorite خود استثناء قائل شوید، از طریق منوی کادر محاوره Internt Options را باز کرده و به صفحه Privacy بروید. سپس روی دکمه Web Sites و پس از آن Edit کلیک کنید. در این حالت، URL هایی را وارد کنید که می خواهید کوکی ها از آنها«همیشه» قبول یا رد شوند.
15 – اگر سایتی هیچ حرفی از خط مشی خود در حریم خصوصی بازدیدکنندگان نزده یا خط مشی آن باتنظیمات و اولویت بندی شما مطابقت نداشته باشد، آیکون کوچکی به شکل یک چشم باعلامت ایست در خط وضعیت (پائین پنجره) ظاهر می شود که با کلیک مضاعف روی آن، گزارشی تحت عنوان Privacy Report به نمایش در می آید که ضمن نشان دادن تمام محتویات آن صفحه، لیستی از کوکیهای ارسالی از طرف آن سایت و پذیرش یا عدم پذیرش آنها از طرف شما نمایش داده می شود. اگر چنین آیکونی را ندیدید، از منوی View گزینه Privacy Report را انتخاب کنید.
16 – تنظیمات مربوط به حریم خصوصی شما فقط در وب سایت هایی عمل می کنند که در منطقه امن اینترنت تعریف شده باشند. اگر سایتی را در منطقه سایت های معتمد (Trusted) قرار دهید، IE تمام کوکی های آن سایت را پذیرفته و اجازه خواندن کوکی ها را از کامپیوتر شما به سایت می دهد و اگر سایتی را در منطقه سایت های «ممنوعه» (Restricted) بگذارید، IE تمام کوکی های ارسالی آن سایت را بر می گرداند.
17 – تعداد سایت هایی که تاکنون نسبت به ارائه خط مشی خود در زمینه حفظ حریم خصوصی بازدیدکنندگان اقدام کرده اند بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد (اولین آمار 53 مورد را گزارش داد). این خط مشی باید نشان دهد که سایت با اطلاعات کاربر چه خواهد کرد،کاربر چگونه می تواند از تعهدات سایت مطمئن شود، آیا کسی سایت را ضمانت می کند، در صورت تشکیک با چه کسی باید تماس بگیرید و او در این باره چه اقدامی خواهد کرد . سایتی که بخواهد خط مشی خود را ارائه دهد باید آن را به دو زبان تهیه کند: یکی به زبان انسان برای مطالعه بازدیدکننده و دیگری به زبان XML برای مطالعه Internet Explorer.
18 – اگر واقعاً بخواهید کنترل کاملی روی کوکی ها داشته باشید، باید خواسته ها و اولویت های خود را به زبان XML در قالب یک فایل نوشته و از IE بخواهید از آن فایل به عنوان قانون شما در حفظ حریم خصوصی شما از طرف سایت ها استفاده کند. برای این منظور، از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب و روی دکمه Import کلیک کنید. در سایت هایی از قبیل http://www.privacy.org/ چنین اولویت هایی به صورت از پیش تهیه شده ارائه می شوند که شما را به مطالعه آنها دعوت می کنیم.
20 – اگر می خواهید برای وب سایت خود یک خط مشی حریم خصوصی تعریف و تنظیم کنید،از ویزارد Privacy Statement مایکروسافت در آدرس http://www.microsoft.com/privacy/wizard/ استفاده نمائید.
21 – اگر از سایت های مورد علاقه خود انتظار ارائه خط مشی حریم خصوصی را دارید، برای آنها email بفرستید، اگر همه مردم این خواسته را داشته باشند، سایت های بیشتری وادار به ارائه چنین خط مشی هایی خواهند شد.

22 – خیلی تعجب نکنید، شاید یک سایت وب اطلاعات شخصی شما را کاملاً مطمئن نگهداری کند، ولی چون خط مشی حریم خصوصی خود را ارائه نداده IE کوکی های آن را نمی پذیرد (البته با این فرض که تنظیمات شما چنین چیزی را از IE خواسته باشد).
23 – اگر مطمئن نیستید که چه تصمیمی در مورد کوکی ها بگیرید یا نمی دانید وسعت نشر آنها تا چه حداست، از IE بخواهید که برای چند هفته ای پذیرش یا رد کوکی های طرف سوم رااز خود شما سوال کند، شاید تعجب کنید از این که ببینید این همه سایت در حال ردگیری شما هستند.
24 – اگر تنظیمات حریم خصوصی خود را به نحوی تغییر بدهید که تمام کوکی ها برگشت بخورند، وب سایت ها نمی توانند کوکیهای قبلی موجود در کامپیوتر شما را بخوانند.
25 – اگر می خواهید به بررسی کوکی هایی بپردازید که قبلاً پذیرفته اید، از منوی Tools ،گزینه Internet Options را کلیک کرده و به صفحه General بروید،سپس روی Settings و پس از آن View Files کلیک کنید. کوکی ها در راس لیست فایل های اینترنتی موقت قرار دارند. برای خلاص شدن از دست یک کوکی، کافی است آن را از لیست مزبور حذف کنید.
26 – اگر می خواهید تمام کوکی های موجود درکامپیوتر خود را پاک کنید، از منوی Tools ،گزینه Internet Options را انتخاب و از صفحه General روی دکمه Delete Cookies کلیک کنید.
27 – تنظیمات مربوط به سطوح امنیتی منطبق محتوایی وب در IEفرق کرده اند، ولی اگر در نسخه قبلی IE تغییراتی را در مناطق امنیتی داده باشید، Setup آنها را حفظ کرده و یک منطقه تحت عنوان «سطح امنیتی سفارشی» برای شما می سازد.
28 – اگر دوست دارید بدانید چند تا سایت سعی می کنند کارهایی بکنند که تنظیمات منطقه ممنوعه جلوی آنها را می گیرد، برای امتحان بعضی از آنها را به حالت Prompt تنظیم کنید و به دقت پیام هایی را که بر روی صفحه ظاهر می شوند بخوانید.
29 –جدید نیست راه دیگری که هکرها از طریق آن می توانند بدون این که بدانید شما را به سایت دیگری بفرستند این است که جهت حرکت اطلاعاتی را که خود شما در فرم های وب پر کرده اید عوض کنند. اگر می خواهید وقتی اطلاعات شما به سایتی می روند که با آن چه در فرم تعیین کرده اید فرق دارد، از منوی Tools،گزنیه Internet Options را کلیک کرده و به صفحه Security بروید. سپس گزینه، Wam if submittal is being redirected را علامت بزنید. البته، توجه داشته باشید که بعضی سایت ها ممکن است برای پردازش فرم های کاربران از خدمات یک شرکت یا وب سایتی رایگان استفاده کنند که این موضوع نگران کننده نیست.
30 – اگر وب سایتی مکان خود را عوض کند URL آن تغییر می یابد. برای جلوگیری از گم شدن بازدیدکنندگان ،این وب سایت هایی که جابه جا شده اند از فرمانی موسوم به استفاده می کنند که به طور خودکار مرورگر وب شما را بعد ازچند ثانیه به موقعیت جدید هدایت می کند. (معمولاً پیامی روی صفحه ظاهر می شود که توضیح می دهد آدرس تغییر کرده و توصیه می کند Bookmark خود را به روز کنید). ولی هکرها هم می توانند با استفاده از فرمان فوق الذکر شما را به جای دیگری ببرند که تحت کنترل آنها قرار دارد، پس حالا این اختیار را دارید که این ویژگی را فعال کنید یاغیر فعال. حالت پیش فرض این ویژگی «فعال» در تمام مناطق است. به جز منطقه ممنوعه (Restricted) از منوی Tools ، گزینه InternetOptions را انتخاب کرده و به صفحه روید. منطقه مورد نظر خود را انتخاب و روی دکمه Custom کلیک کنید تا کادر محاوره دیگری باز شود. در این حالت، گزینه Allow METAREFRESH را خواهید دید که اگر بخواهید می توانید آن را عوض کنید.
31 – اگر تا به حال به وب سایتی رفته باشید که یک پنجره شناور را بر روی بقیه وب سایت ها باز می کند، چیزی را دیده اید که به Iframe یا «فریم شناور» موسوم است. شاید فکر کنید بخشی از سایت جدید باشد. ول چنین نیست. برنامه نویسان وب میتوانند برای جلوگیری از سرقت Iframe توسط هکرها امکان کدنویسی در Iframe ها را ازکار بیندازند، ولی اگر آنها این کار را نکرده باشند، خودتان می توانید آنرا غیر فعال کنید. از منوی Tools، گزینه Internet Options را کلیک و در صفحه Security منطقه مربوطه راانتخاب کنید. سپس، روی دکمه Custom کلیک کرده و گزینه Launching Programs and Files in a IFRAME را علامت بزنید.
32 –جدید نیست بااستفاده از منطقه «سایت های ممنوعه» می توانید جلوی باز شدن پنجره های تبلیغاتی درسایتهای خاص را بگیرید. از منوی Tools،گزینه Internet Options را کلیک کرده و به صفحه Security بروید. سپس با انتخاب Restircted Sites روی دکمه Site کلیک و URL مربوطه را تایپ کنید.
33 - جدید نیست اگر کامپیوتر خود را به صورت اشتراکی با دیگران استفاده می کنید،احتمالاً دوست ندارید که اطلاعات کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی تان در فولدر TemporayInterent Files باقی بماند. برای این منظور، از منوی Tools، گزینه Internet Options راانتخاب کرده و در صفحه Avanced زیر قسمت Security ، گزینه Donot save encrypted page to disk راعلامت بزنید تا صفحاتی که با http آغاز می شوند (از جمله فروشگاههای اینترنتی و صفحات بانک های اینترنتی) در دیسک شما ذخیره نشوند.
34 – اگر می خواهید همه چیز را از فولدر فایل های موقتی اینترنت پاک کنید، می توانید گزینه بعدی یعنی when browser is closed Empty Temporay InternetFiles-Folder راعلامت بزنید و به علاوه فضای خالی بیشتری را در دیسک خود باقی بگذارید.
35 – آیا دوست دارید بدانید یک سایت وب با اطلاعاتی که از خود ارائه می دهید چه می کند؟ از منوی View، گزینه Privacy Report را کلیک و URL سایت مورد نظر را تعیین کنید. سپس روی دکمه Summary کلیک کنید تا ببینید سایت مربوطه با اطلاعات شما چه می کند.
36 – راه پی بردن به هویت و اعتبار افراد در اینترنت بررسی گواهی نامه ها و امضاهای دیجیتالی است. از منوی Tools گزینه InternetOptions را کلیک کرده و به صفحه Content بروید. سپس روی دکمه Certificates کلیک کنید تا گواهی نامه های امنیتی سایت هایی را که بازدید کرده اید ببینید.
37 – یک تغییر خاص در تنظیمات منطقه امنیتی این است که مانع از اجرای برنامه ها توسط جاوا اپلت هایی بشویم که در سایت های قرار گرفته در منطقه ممنوعه وجود دارند. با این کار، نه تنها جاوا ازکار می افتد، بلکه کنترل های اکتیوایکس هم غیر فعال می شوند.
از منوی Tools ،گزینه Internet Options راانتخاب کرده و به صفحه Security بروید. حال Restricted Sites را انتخاب و روی Custom Level کلیک کنید. سپس ،گزینه Script Active X controls marker as save for scripting را به حالت Disable تغییر دهید.
38 – آیکون Privacy نشان می دهد که آیا سایت مورد بازدید در حال ارسال کوکی هایی است که با تنظیمات Privacy شما مطابقت دارند یا نه. با کلیک مضاعف روی این آیکون، لیستی از کوکی هایی را که نسبت به ارسال آنها تلاش شده تحت عنوان Privacy Report مشاهده کنید (این گزارش به علاوه، نشان می دهد که تصاویر از کجا آمده اند). برای تغییر سریع تنظیمات مربوط به کوکی آن سایت، روی کوکی کلیک راست کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب نمائید.
39 – در هنگام سازمان دهی و مرتب کردن Favorites، فقط یک فولدر رادر آن واحد می توانید باز کنید، مگر این که تنظیمات موجود در صفحه Advanced کادر محاوره Internet Options را تغییر داده باشید، ولی برای جابه جا کردن یک لیست از Favorites مجبور نیستید از طریق دکمه Move the Folder عمل کنید، بلکه می توانید به روش Drag-and drop (همراه با کلید Ctrl، یا بدون گرفتن این کلید) استفاده نمائید. برای تغییر نام یک آیکون کلیک راست کنید یا با استفاده از آن را بر روی Desktop ویندوز بیندازید.
40 – درحالی که مشغول سفارشی کردن تنظیمات، ناحیه Search خود هستید، می توانید نحوه انجام جستجوها در خط Address (به قول مایکروسافت : Autosearch) رانیز مشخص کنید. تنظیمات این دو ناحیه یکسان بوده و از طریق منوی Tools، گزینه Internet Options و صفحه Advanced قابل دسترسی هستند. ناحیه Search فقط زمانی قابل سفارشی کردن است که روی خط باشید، ولی دستکاری Internet Options در هر زمانی امکان پذیر است برای Autosearch هم فقط یک انتخاب وجود دارد و آن MSN است.
41 – اگر در ناحیه Search روی Customize کلیک و چند ماشین جستجوگر را انتخاب کنید، نتایج را از ماشینی می گیرید که قبل از بقیه درلیست معرفی شده باشد. با کلیک روی Next ماشین جستجوگر بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.
42 – اگرچه می توانید آیکن Internet Explorer را از سیستم خود پاک کنید، ولی این برنامه فقط یک قطعه نرم افزار نیست. ناحیه Folder همان خط Explorer است که امکان گشت زدن در هارد دیسک کامپیوتر و وب را از یک پنجره فراهم می سازد. اگر درصدد بارگذاری یک فایل باشید و به دنبال فولدر خاصی می گردید، دکمه Folder راه سریعی برای این کار است . تا وقتی که فولدری راازکامپیوتر خود انتخاب نکرده باشید، آیکون ها و منوهای IE را در این ناحیه خواهید دید.
43 – ناحیه History بهترین راه برای برگشتن به صفحه ای است که می دانید قبلاً دیده اید ولی فراموش کرده اید آن را Bookmark کنید (اگر قرار باشد همه چیز را Bookmark بکنیم، لیست Favorites آن قدر بزرگ می شد که استفاده از آن عملاً امکان پذیر نبود). با کلیک روی یک لینک یا کشیدن آن به ناحیه اصلی پنجره، آن را باز کنید. اگر می خواهید سایتی را به لیست منتقل کنید یا آن را در پنجره جدیدی باز نمائید. روی آن کلیک راست کنید. و یا کلید shiftرانگه دارید
44 – با انتخاب Hotmail به عنوان برنامه مدیریت پست الکترونیک از طریق صفحه Programs در کادر محاوره Internet Explorer و کلیک روی دکمه Mail واقع در خط ابزار، می توانید Hotmail را به IE خود بیاورید. ولی چنین کاری برای Instarnt/Messaging به این آسانی ها نیست. Messenger MSN با IEعرضه نمی شود، ولی درویندوز XP وجود دارد. با بارگذاری و نصب این برنامه از سایت مایکروسافت ، این آیکون رادر خط ابزار IE خود خواهید دید.
45 – اگر واقعاً مشکلی از طرف مناطق امن وجود نداشته باشد، فقط آیکن اینترنت در خط وضعیت ظاهر خواهد شد. با کلیک مضاعف روی این آیکون، کادر محاوره Internet Security Proprites را باز و سایتی را به منطقه «سایت های معتمد» اضافه کنید از آن جا که امکان کشیدن URL به داخل کادر محاوره وجود ندارد، به خاطر داشته باشید که قبل از کلیک URL صفحه را کپی کنید و سپس به انتخاب منطقه مورد نظر بپردازید . روی دکمه Sites کلیک کرده و URL را بچسبانید.
46 – با کلیک راست روی هر نقطه ای از خط ابزار، می توانید به سفارشی کردن آن بپردازید. در این راستا، می توانید فقط آیکون های استاندارد IE را برگزینید و یا آیکون هایی را به نمایش درآورید که مربوط به برنامه های افزودنی از قبیل AOLInstant Messenger یا Net2Phone هستند. با انتخاب آیکون های کوچک جای بیشتری را روی صفحه باز می کنید، هر آیکون می تواند به همراه نوشته برچسب آن یا بدون نوشته برچسب ظاهر شود.
47 – چقدر سریع است؟
وقتی صفحه ای را از وب دریافت می کنید، آن چه موجب تاخیر در نمایش صفحه می شود بیشتر مربوط به تصاویر موجود در آن صفحه یا سرعت انتقال داده ها در مودم شماست، نه مدت زمان (ناچیزی) که مرورگر برای تبدیل کد HTML به صفحه وب صرف می کند، حتی در صفحات پیچیده ای که ده ها جدول تو در تو دارند ، Internet Explorerسرعت زیادی دارد و جاوا را هم با همین سرعت اجرا می کند. البته IEدر نمایش صفحات ذخیره شده ای که قبلاً دریافت کرده اید کمی کندتر عمل می کند، ولی در عوض در نمایش صفحاتی که تصویر دارند باافزایش سرعت چشم گیری مواجه هستیم. بعض صفحات حتی با سرعتی دو برابر نسبت به گذشته بارگذاری می شوند.
48 – چقدر سریع است؟
اگر فکر می کنید IEکندتر عمل می کند، به تنظیمات «تاخیر در منو» در Registry نگاهی بیندازید. این تنظیمات باعث می شود فکر کنیم نسخه جدید کندتر پاسخ می دهد، به ویژه هنگامی که به مشاهده منوهای تو در تو (از قبیل (Favorties می پردازیم. ویندوز همیشه مکث کوتاهی در این منوها می کند تا کاربر بتواند بفهمد چه می گذرد . سعی کنید سرعت منوها را بالا ببرید و ببینید آیا فرقی در نمایش صفحات وب می کند. با استفاده از برنامه Regedit کلید HKEY_CURRENT_USERControlPanel/Desktop\MensuShowDelay را پیدا کنید (یا اگر نیست ایجاد نمایید) و مقدار آن را به 100 (یعنی 100 میلی ثانیه) تغییر دهید. این مقدار می تواند هر عددی بین 0 تا 999 باشد برای اعمال تغییرات باید ویندوز را Restart بکنید.
49 – اگر گزینه Always trust content from this compary را به هنگام نصب یک کنترل اکتیوایکس علامت بزنید، در واقع تصریح کرده اید که به گواهی نامه امنیتی آنها (به عنوان مدرک معتبر بودن شرکت) اعتماد دارید. با کلیک روی دکمه Publisher حداقل ببینید به چه کسی اعتماد کرده اید.
50 – امضاهای دیجیتالی و گواهی نامه ها فقط در صورتی مطمئن هستند که افراد درستی آنها را داشته باشند و از وقتی Verisign گواهی نامه مایکروسافت را به کسی داد که عضو مایکروسافت نبود (ولی چند کاغذ سربرگ دار از این شرکت در اختیار داشت). باید یک درجه احتیاط را بیشتر کنیم. از منوی Tools، گزینه Internet Options راانتخاب کرده و به صفحه Advanced بروید. در قسمت Security دقت کنید که گزینه Check for Publisher’s certificate revocation و Check for severcertificate revocation علامت خورده باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر

شما هم بیا اردو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد