پدران و مادران فراموش نمی کنند

امروز قبرستان بودم پنج شنبه اخر ماه رمضان مردم شهر ما خصوصا آنهایی که کسی را از دست دادند به قبرستان شهر می روند . 

من هم رفتم .مادر یکی از دوستانم دیروز پس از چندماه درگیری با بیماری دارفانی را وداع گفت . 

امروز بچه هایش کلی اشک ریختند . 

ماهم گریه کردیم .به خاطر اینکه زن بسیار خوش اخلاقی بود وبخاطر اینکه بچه هایش کلی زحمت کشیدند تا مادرشان زنده بماند اما خداوند چیز دیگری خواست. 

هنگامی که در قبرستان قدم می زدم  نکته ای متوجه شدم برام خیلی جالب بود . 

قبرهایی لوکس وتمیز که حتی یک نفر هم برای خواندن فاتحه برایشا ن نیامده بود . 

در مقابل برخی از قبرهای کهنه و فرسوده بودند که هر کدام پیرزنی بر سر آنها گریه وزاری می کرد . 

فکر تان هم به این نکته نمی رسد لابد فکر کردید می خواهم بگویم که آنها پولدارند واینها فقیر واز این حرفها... 

نه خیر  

آن قبرهای تازه وبرخی لوکس قبر پیر زن وپیرمردها بود که اکثرا پدر ومادر همشهریان مابودند که گویا فراموش شدند . 

اما آن پیرزنهایی که بر سرقبر ناله می کردند فرزندان خود را از دست داده بودند خیلی از آنها شاید بیست سال پیش از دنیا رفتند اما این مادران  پیر آنها را فراموش نکرده بودند . این صحنه ها من را متاثر کرد و دعا کردم خدایا جان مارا قبل از فرزندانمان بگیر!  

 

آری به فرزندم نگاه کردم ویواش گفتم :عدنان تو من را فراموش می کنی ؟ 

عدنان گویا فهمید وتبسمی کرد ولی من معنای تبسمش را نفهمیدم !  


(لطفا زور نزنید این عکس را از اینترنت گیر اوردم مربوط به من وبچه ام وشهرم نیست) 


 استاد گرامی آقای میاحی عرب لطف فرمودند مطلب تکمیلی در قسمت نظرات گذاشتند .حیف آمد آن را در ادامه نوشته ام نگذارم  

قالَ الله: وَقَضَی رَبُّکَ اَلَّا تَعبُدُوا اِلَّا اِیّاهُ وَبِالوَلِدَینِ اِحسَاناً اِمَّا یَبلُغَنَّ عِندَکَ

اَلکِبَرَاَحَدُ هُما اَوکِلاهُمافَلا تَقُل لَّهُما اُفٍّ وَلَا تََنهَرهُما وَقُل لَّهُما قَولاًکَریماً

خداوند می فرماید: وخدای تو حکم فرموده که جزاوهیچ کس
رانپرستیدودرباره ی پدرومادرنیکویی کنید وچنانکه هردو یا یکی از
آنهاپیروسالخورده شوند که موجب رنج وزحمت شماباشند زنهار کلمه ای که
رنجیده خاطر شوند مگوییدوکمترین آزاربه آنها مرسانید وبا ایشان به اکرام
واحترام سخن گویید. (آیه ی 23 سوره ی اسراء)

نظرات 10 + ارسال نظر

سلام بابت مادر دوستتون تسلیت میگم ...
ولی این دوره و زمونه واقعا بچه ها خیلی بی معرفت شدند
من کسی رو میشناسم که ۴ تا بچه ی یتیم رو با نداری و زحمت زیاد بزرگ کرده ؟و هر چی زمین داشته به اسم بچه هاش کرده ..... حالا که پیر و سالمند شده ؟بی معرفتها هیچ کس حاضر نیست نگهش داره ..........
تذکر حساس : هیچ وقت چیزی رو به نام بچه هاتون نکنید ..وقتی بزرگ بشند خیلی بی معرفت میشند ؟ البته به نام زنتون کنید

سلام ممنون از بابت تذکرتون
آخرش جالب نبود

عبدالله 1391/05/27 ساعت 11:28

سلام خیلی جالب بود
فقد الأحبة غربة.

سلام برادر خوبم ای کاش ایمیل یا وبلاگ خود را می گذاشتیدیا خودتان را معرفی می کردید تا بیش تر آشنا بشیم
یک ضرب المثل محلی داریم که میگه :
المایعرّفک ماایثمنک

افسانه 1391/05/27 ساعت 12:43 http://gtale.blogsky.com/

سلام
الهیییییییییییی این شازده پسر(قسمت درباره وبلاگ) آقازادتون هستند
الهی که زیر سایه پر مهر شما سالم وسلامت باشند وقدر پدر محترمشونو بدونند

سلام ممنون بله ایشان فرزند ارشد و وارث وجانشین من است
بنا بر اصرار دوستان که می گفتند آن عکس مناسب نیست در یک طرح ضربتی عکس را عوض کردم

سلام وب خوبی دارین خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم.اگه دوست داشتین خبرم کنین

سلام حتما

صدر 1391/05/27 ساعت 16:38 http://khodkar.blogsky.com

سلام .
..... ولی بچه ها هر از چندگاهی می خوان که فراموش کنن . شاید بشه این عبارت را در حقشان گفت که : معرفت در گرانی است به هر کس ندهند ..." .
متن خوبی بود .
موفق باشی
صدر

سلام ممنون که سر زدی

چقدر زیبا و درست بیان کردید...حقیقت .....
و چه نکته ای به ذهنتون رسید...سپاس بخاطر این همه درک...
موفق باشید
و خداوند امواتتون رو ببخشه و بیامرزه روحشون شاد و غرق در نور باشه...

سلام ممنون از حضورت

مغیث 1391/05/28 ساعت 13:12 http://mankade.blogsky.com

ان‌شاءالله که فراموشتون نمی‌کنن عدنان‌خان! البته امیدوارم مع انتظار نداشته باشین زندگیشون رو فراموش کنن و فقط غصه‌ی شما رو بخورن:)

سلام ممنون ازحضورتان نه بابا زیاد انتظاری نیست یک فاتحه در روز کافیه

میاحی عرب(اهواز) 1391/05/28 ساعت 14:06

سلام طاعات قبول
خیلی خیلی متالم شدم هم برای دوست خوبم منصور(صمیمانه بهشون تسلیت می گم ) وهم حکایتی که بیان کردین

میاحی عرب(اهواز) 1391/05/28 ساعت 14:20

قالَ الله: وَقَضَی رَبُّکَ اَلَّا تَعبُدُوا اِلَّا اِیّاهُ وَبِالوَلِدَینِ اِحسَاناً اِمَّا یَبلُغَنَّ عِندَکَ

اَلکِبَرَاَحَدُ هُما اَوکِلاهُمافَلا تَقُل لَّهُما اُفٍّ وَلَا تََنهَرهُما وَقُل لَّهُما قَولاًکَریماً

خداوند می فرماید: وخدای تو حکم فرموده که جزاوهیچ کس
رانپرستیدودرباره ی پدرومادرنیکویی کنید وچنانکه هردو یا یکی از
آنهاپیروسالخورده شوند که موجب رنج وزحمت شماباشند زنهار کلمه ای که
رنجیده خاطر شوند مگوییدوکمترین آزاربه آنها مرسانید وبا ایشان به اکرام
واحترام سخن گویید. (آیه ی 23 سوره ی اسراء)

سلام ابو عدنان وب باحالی داری مثل خودت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد