چگونگی چسباندن فونت ها به فایل های ورد

احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که فایل Word که در یک رایانه ویرایش و با فونت‌های مشخص صفحه‌بندی کرده‌اید؛ بعد از انتقال به رایانه دیگر به دلیل اینکه در آن رایانه فونت‌های مورد استفاده شما وجود ندارد یا با نام متفاوتی موجود است، به هم بریزد.

روشی وجود دارد که از این اتفاق جلوگیری می‌کند و آن الحاق کردن فونت‌های مورد استفاده در فایل مورد نظر به آن فایل است، البته باید توجه داشت این کار باعث افزایش حجم فایل نیز می‌شود.

برای شروع پس از ویرایش نهایی، فایل آن را ذخیره کنید و سپس برای دکمه آفیس کلیک کنید و از قسمت پایین سمت راست Word Options را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده در قسمت سمت چپ برروی Save کلیک و در سمت راست در آخرین قسمت گزینه Embed fonts in the file را فعال کنید. در این قسمت دو گزینه فعال می‌شود که اگر گزینه اول را تیک بزنید، فقط کاراکترهایی که استفاده کرده‌اید به فایل الحاق می‌شوند که این کار باعث کاهش حجم فایل می‌شوند.

گزینه دوم که به صورت پیش فرض فعال است، اگر تیک داشته باشد، فونت‌های معمول سیستم مانند tahoma , arial , times new roman و ... را الحاق نمی‌کند که اگر تیک نخورد باعث افزایش حجم فایل می‌شود.

توصیه می‌شود این دو گزینه را به صورت پیش فرض رها کنید، زیرا اگر گزینه اول را تیک بزنید، ممکن است در رایانه مقصد بخواهید متنی را اضافه کنید ولی کاراکترهای مورد نیاز الحاق نشده باشند و در مورد گزینه دوم چون این فونت‌ها، فونت‌های معمول سیستم هستند در غالب موارد برروی رایانه مقصد موجود هستند.

نظرات 2 + ارسال نظر
افسانه 1391/05/28 ساعت 22:42 http://gtale.blogsky.com/

سلام

عــیـد صیــام آمــد و مـاه صیـام رفت

لطف تمام آمد و فیض تمام رفت

شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد

گـرد غـم گنــاه ز جان عوام رفت

حلول ماه شوال و عید سعید فطربر شما وخانواده محترم مبارک باد!

سلام همچنین عید برشما مبارک باد

سلام
استفاده کردیم

سلام ممنون که سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد