بابا فقط بیا

یادش بخیر قدیما  ، جنگ بود وعلاوه برجنگ ،تحریم هم بودیم. 

با این حال طبق یک قانون نانوشته بچه ها منتظر پدراشون بودند تا از سر کار برگردند وبا خودشان خوراکی ویا اسباب بازی بیارن . 

ما هم جزء این بچه ها بودیم . پدرمان که خدا رحمتش کنه وقتی می آمد دست پرُ بود . 

وما خوشحال می شدیم . 

با خودم عهد کرده بودم هر وقت بزرگ شدم این کار پدرم را ادامه دهم در ذهن خودم مجسم می کردم اگر جنگ تمام شد حتما چیزهای بیش تری برای بچه ام بخرم . 

خلاصه بزرگ شدیم وبابا هم شدیم . 

جنگ هم تمام شد . ولی یک مشکل دیگه ای پیش آمد . 

از صبح تا شب سرکاریم والبته سرکار! و وقتی به خانه می آییم دستمان پَرهم نداردچه برسدبه پُر!

دیگه وقتی به خونه می رسیم بچه هامون خوابند وآرزوهای ما هم به خواب ! 

یه روز که سرکار بودم، بچه ام  تلفنی به من گفت : کی میای ؟بابا چرا اینقدر سرکار می ری ؟ اصلاچرا کار می کنی ؟و...

ومن شروع کردم به توجیه دیر آمدنم گفتمش :تا بتونم برای شما لباس وغذا واسباب بازی بخرم واز این جور حرفها  

جواب بچه ام مرا غافل گیر کرد. 

اون گفت : بابا من اینها را نمی خوام فقط زودبیا   

فسقلی به من فهماند که داشتن یه پدر بهتر از خوراکی واسباب بازیه !!

واقعا بعضی موقعها ما آدمها اشتباهات فاحشی انجام می دیم زندگی و آینده ی ما فرزندانمان هستند به جای صرف وقتمان پیش آنها به کار وپول جمع کردن مشغولیم واز تربیت آنها غافلیم  

هرچند وضعیت اقتصادی خراب است ولی عواطف بچه هایمان از خیلی چیزها مهم تراست . 

قابل توجه کسانی که می گویند ما حرف جدی بلد نیستیم بزنیم این هم یک نمونه

نظرات 10 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز به نکته ظریفی اشاره نمودی احسنت.

ممنون از حضورتان

رحیم 1391/07/28 ساعت 18:03 http://www.shammeh.blogfa.


حیاک ابن عمی ایدک العافیه القلم بیدک یصنع معاجز موکتب
مع اجمل التحیات الی شباب ملاثانی العاصمه الثقافی الادبی

اهلا وسهلا یاابن عمی

مهدی 1391/07/30 ساعت 17:21 http://www.nsan.blogsky.com

بزن بر طبل بی عاری ....
در این اوضاع اگه محبتها هم تحریم بشن که ...
پس بهتره مهربون باشیم مثل بچه ها

احسنت برشما

ممنون

افسانه 1391/08/01 ساعت 15:31 http://gtale.blogsky.com

سلام

برادر نکنه دو نوبته کار می کنید
منطقه ی ما الان چند سالیه که اضافه کاری نمی دهند از بس که مازاد نیرو در راهنمایی دارند

سلام متاسفانه امسال همه ی مدارس را به هر قیمتی تک نوبته کردند وآمارکلاسها بالاست اضافه کارهم فعلا با پارتی گیرمیاد!
ولاکن اینجانب نوبت دومم را در دبیرستان بزرگسالان می گذرانم

سلام ، با پست تصاویر مراسم شهادت امام باقر (ع) آپیم (نظر یادتون نره!)

سلام حتما

سلام خدا شما رو برای خانوادتون حفظ کنه...

سلام ممنون دوست خوبم

سلام
عید قربان بر شما هم مبارک باشه. وبلاگ جالبی دارید موفق باشید

چقدر قشنگ نوشتید
مرسی

ممنون از حضورتان

هانیه 1391/08/25 ساعت 00:57 http://roozi.blogsky.com/

چه بچه فهیمی!بچه های این دوره زمونه که فقط فکر بازی و راحتی خودشونن. قدرش رو بدون برادر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد