شب یلدا

واضح ومبرهن است که آدم بعضی وقتها در مقابل بعضی چیزها هنگ می کند یعنی ابتدا مغز، سوت کشیده سپس برای مدتی سلولهای خاکستری مغز آن دست از کار می کشند وآدمی با چشمان باز به جهان خیره می شود، در حالی که دهان مبارکش بازمانده است. 

حالا چه موقع انسان می هنگد ؟ 

برای نمونه در همین شب یلدا . 

چرا می هنگد ؟ 

جوابش واضح ومبرهن است .جواب این سوال را با یک سوال جواب خواهیم داد. 

چرا شب یلدا اختراع شد ؟ 

جواب :چون چند ثانیه ای شب یا روزطولانی تر شده است!!!!!!! 

 


تو میری و من فقط نگاهت می کنم
تعجب نکن که چرا گریه نمی کنم
بی تو یک عمر فرصت برای گریستن دارم
اما برای دیدن تو همین یک لحظه باقیست  

بفرما این هم یک شعر در باب یلدا  

این همه ما زنده بودیم .وکاری به کسی نداشتیم حالا یک چند ثانیه بیش تر که چه؟ 

ولی در کل بهانه خوبی است برای دورهم بودند شاید این چند لحظه به یادمان بیاورند که دیگران هم هستند


 

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را
باید جشن گرفت  

خلاصه یادمان باشد که دوستانی هم داریم  وشادیهایمان را با آنها قسمت کنیم

چنانکه یکی از دوستان ارسال فرمودند: 

تودلداری چومن دیونه داری  

                    تو مجنونی چو من بی خونه داری 

شب یلدا مرا دعوت کن ای دوست  

                    اگه تو یخچالت هندونه داری

نظرات 6 + ارسال نظر

یلدات مبارک...

راحی 1391/09/30 ساعت 21:41

سلام داداش خوبم .

زمستانت سفید و نورانی .

یلدا مبارک .

....[گل]....[گل]....[گل]

سلام دوست عزیز ممنون از اینکه به ما سری می زنید امیدوارم همانطور که فرمودید سال آینده در حکومت اقا امام زمان شب یلدا را جشن بگیریم.

احمد کعبی 1391/10/01 ساعت 11:51

گوشه سمت راست تلویزیون

اسم اهل بیت را انداخته اند

میکروفن دست خواننده ها

دست یه دست می شود...

میلاد امام کاظم بهانه ی خوبی است...

تا همدردی با عمۀ سادات

به فراموشی سپرده شود!

منبع :(einlam.ir)

درد هیچ وقت فراموش نمیشود

ابراهیم قاسمی 1391/10/02 ساعت 22:37

درود
نیاکان ما بلندترین شب سال را که تولد مینو ( الهه زن ) و میترا (الهه خورشید) است ، شب زنده داری میکردند. یلدا یادآور ایرانی بودن ماست.
یلدامون مبارک

یلدایتان مبارک باد ببخشید که دیر اومدم می شه لوگو ی من را در وبلاگتون قرار بدهید اخه دارم کسایی که لوگو ی من را نذاشتن پاک می کنم
گفتم حیف شما پاک شید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد