توهین به نسل قدیم در روز روشن

واضح ومبرهن است که توهین اقسام  وانواعی دارد اما هرنوع آن که ابراز شود مردود است . 

حال این توهین شدت وضعف دارد وگوینده در شدت وضعف توهین تاثیر گذار است برفرض مثال اگر توهین از جانب فرزند ابله ما صاتع شود صد البته ارزشی ندارد چون ابلهی بیش نیست لاکن اگر این توهین از شخصیت علمی وبارز و باارزشی همچون همسرمکرمه ما ابراز شود توهین در حد لالیگا ارزشمند بوده وقابل پیگیری است. 

در توهین ابلهان باید خموش بود .اما در مورد دوم نیز بایدخموش بود ولاغیر!!!!!! 

توهین نسبت دادن سستی و ضعفی در اخلاق یا خلقت به دیگری است. بنابراین توهین بودن یک توهین ،زمانی روشن می شود که بدانیم چه شخص و چه شخصیتی مد نظر است.

به همین خاطر اگر شما به یک بچه الاغ، کره الاغ بگویید، توهینی نکرده اید، در حالی که نسبت دادن این تعبیر به یک انسان توهین محسوب می شود.
شاید شخصیت ما با بسیاری از تعابیر، منافاتی نداشته باشد و آن ها برای ما توهین به حساب نیایند، اما نباید تصور کنیم که همان تعابیر نسبت به همگان صحیح بوده و خارج از توهین است.  

از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و . . .  عبارت است از بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام حرکاتی که به لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود و با عدم ظهور الفاظ توهین تلقی نمی گردد.

حال چرا ما این مبحث را پیش کشاندیم؟ 

جواب: با فرزند ابله مذکور در سطور فوق در حال تماشای تبلیغات شبکه های وطنی بودیم که ناگهان در یکی از تبلیغات به نسل قدیم که ما باشیم توهینی مشاهده شد که من حیث المجموع اعصاب ما را دگرگون کرد. 

در تبلیغ این کالا عنوان شد که بچه های امروزی خیلی باهوشند وباید این کالا را برای پیشرفتشان خرید.  

فرزند برومندمان برگشته به ما می گوید: بفرما ابوی گرام! حتی این تلویزیون هم فهمیده ما باهوشیم باید این وسایل را برای ما مهیا کنید تا ما پیشرفت کنیم . 

ما عرض کردیم :پسرجان این ها همه اش تبلیغ است تا پدر ومادرها تحریک شوند واین کالا را بخرند. 

ابله بلغور می کند :شما چشم این را ندارید که ببینید ما از شما باهوشتریم!!!!!

بفرمایید این را می گویند با پول بیت المال  برعلیه ما توهین کردن ! 

این جمله می رساند که بچه های کهن (یعنی ما) بی هوش بوده وکلا ول معطل بودیم .  

بچه ی ما با این درجه از نفهمیت ! این را فهمید .حالا چرا بچه های صدا وسیما متوجه این مطلب نشده اند من نمی دانم واصلاچرا علما بلخصوص آنهایی که در مسابقات جهانی متوجه زنان بدحجاب در بین ده ها  هزارنفرمی شوند متوجه این توهین علنی، نشده اند؟ 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد