نامه سرگشاده ابوعدنان به خوزستانیها

باسلام وادب واحترام خدمت همشهریان غیور خوزستانی

واضح ومبرهن است که نامه باید در پاکت نامه باشد واگر پاکت نامه نداریم نامه بدون پاکت مانده وبه آن نامه سر گشاده گویند.(رجوع شود به :توضیح المکاتبات ابن عباس سرگشاد)

واما بعد

چندی است که بزرگان ومنتخبان شما در مجلس یا همان خانه ملت  ،نامه های سرگشاده ساتع می نمایندکه این امر به مزاج بعضی از رای دهندگان خوش نیامده است .

این حقیر بر آن شده ام تا نیات احتمالی وفواید ومضررات این پدیده نوظهور را تشریح نمایم تا باقیات صالحاتی برای این حقیر باشد.

ابتدا باید بدانیم چرا نامه سرگشاده نوشته می شود؟

اوضح من الشمس است که نامه اگر در پاکت نامه باشد خوانده نمی شود وممکن است ساعت 9 شب درب منزل حاضر شود !

دوما :گاها سروصداها آنقدر زیاد باشد که اگر ماهم قال وقیل کنیم صدایمان بجایی نرسد ویاحتی اگر استعفا بدهیم برایاستعفای ما، تره ای خوردنشودویا اگراحیانا عکس های ما در کنار تابلوهای طرح بهشت آبادجواب ندهند؛پس می نویسم تا دیگران دراین  بحبوحه بتوانند بخوانندو مدرک سازی باشد در روز رای دادن ملت !

پس این دو دلیل به نظر کفایت می کند تا اهمیت نامه سرگشاده را بفهیم.

البت برخی ها همانند اخوی گرام از فرط بیکاری آغاز به گرفتن بهانه های واهی می کنند .عندالمثال عرض می کنم که چندی   است متداول شده که حضرات (منظور نمایندگان محترم) در بین مردم حاضر شده ومردم محترم تصاویری از نمایندگان محترم گرفته ودر واتساپ منتشر می کنند!

(ماکه واتساب نداریم لطفا دوستان در مورد حلال وحرام بودن آن به ستاد نظارت بر ارتباطات مردمی رجوع کنند)

ما نمی دانیم چرا این تصاویر تشویش اذهان عمومی می کنند؟!

مثلا عکس منتشرشده فلان نماینده در حال سرو فلافل باعث تشویش اذهان عمومی شده است !

این حقیر به عموم دانش آموختگان توصیه می نمایم در موارد ذیل به تحقیق وبررسی پرداخته وماحصل تحقیق خود را در یک همایش به آیندگان عرض کنند.

عکس گرفتن نماینده در هنگام فلافل خوردن چه ربطی به انتقال آب دارد ؟آیا کسی که فلافل می خورد نباید نامه سرگشاده بنویسد؟اهمیت وتاثیر فلافل در افزایش رای آوری یک نماینده چقدر است؟اهمیت فلافل در بالا بردن پرستیژیا پرستیج !

و دهها موضوع دیگر.

یا گیر کرده اند به فلان نماینده که چرا در کنار تابلو انتقال آب کارون عکس گرفته اند مگر نامبرده از طرح انتقال بازدید نکرده چرا آنجا تصویر برداری نشده ؟تا ما هم بدانیم واقعا طرح متوقف شده یا نع؟!

بفرمایید !آخر این چه سوالی است ؟ای سوال بجز سیاسی نگری چه چیز دیگری می تواند باشد؟کسانی که آنجا رسیده اند می دانند که آن محل، ماشین رو نمی باشد وماشین به سختی بالا می رود.اگر خدایی ناکرده ماشین نماینده خراب شود آیا می تواند به حوزه استحفاظی خود سر کشی کند.

شاید بگویید با خط واحد سرکشی کند!آنوقت برخی ها می گویند برای جمع آوری آرا از  اتوبوس بیت المال استفاده می کند.

بحث ماشین بماند ،اگر اهانتی از طرف مسولین طرح به مشارالیه بشودآنوقت چه خاکی به سرمان کنیم؟

کسی که نماینده محترم ما رانمی شناسد ؟برخی کارشناسان در علت شکست خروج نمایندگان از مجلس در بحث بودجه ،ناشناس بودن نمایندگان را علت امر می دانند .

مجلسی که نمایندگان خود را نشناسد آیا کارگر حفاری باید بشناسد؟

واما آخرین تصویر از نمایندگان مربوط به نماینده مذهبی می شود که در حال مقتل خوانی روئیت شده اند.

البت نیت عکاس خیر بوده است چون می خواهد بگوید که نماینده محترم ازهمایشهای برگشته اند ودر بین مردم حضور دارند.

هر چند اعتقاد برخی ها این است که ما دو نماینده بیشتر نداریم لاکن این اعتقاد باطلی است.

حضور نماینده محترم در مقتل خوانی ضمن توصیه عموم به برپایی مراسمات مذهبی سنتی،نوعی اعلام انزجار از مراسمات مذهبی مدرن است .

همچنین مشت محکمی است به دهان کسانی است که می گویند  وهابیتی وجود داردو بدانند نمایندگان ما در عرصه فرهنگی ومذهبی فعالند.

برهمه واضح ومبرهن است که اهمیت حضور در چنین مراسماتی از مصوبات بودجه ای وطرح احیای زمینهای کشاورزی وانتقال آب، بیش تراست.

اصلا آقا جان این حقیر یک پشنهاد دارم وآن اینکه :چرا این نماینده را در وزارت ارشاد مامورنکنیم ؟چه بسا با یک تیر دونشان را بزنیم؟هم درمیان دوره نماینده جدید بدست می آوریم ویک نفر از جمع بیکاران کم می شود وهم وزارت ارشاد ازآن ما خوزستانیهاخواهد بود. والله بخدا!

مَخلص نامه سرگشاده اینکه :ما مردم خوزستان نباید به هرچیزی اعتراض کنیم آب ،نفت ،زمینهای کشاورزی،منابع طبیعی وغیره... همه ملی هستند نمایندگان ما هم مستثنی نیستند آنها هم باید ملی فکر کنند .درست است که ما رای دادیم ومثلا آنها نماینده ما هستند ولی باید بدانیم آنها ملی هستند!ولاغیر

العبد الحقیر ابوعدنان


نظرات 4 + ارسال نظر
افسانه 1393/08/20 ساعت 16:23 http://gtale.blogsky.com

سلام
خیلی خوشحال شدم که بعد از چند سال تشریف آوردید من هر از گاهی می اومدم و می خواندمتون

باز هم ممنون

سلام خوش آمدی به مزارم

م.بانو 1393/08/23 ساعت 22:17 http://m-z-f.blogsky.com

سلام
چه عجب!
یعنی الان شما نیز نامه سرگشاده نوشتین؟
یعنی شما هم مطالبی برای بحث در عرصه ملی فرمودید؟

سلام ماهم کم علکی نیستیم

Weys City 1393/09/03 ساعت 16:53 http://bavinfo.blogfa.com

ابوعدنان سلام .
به نکات قابل تاملی اشاره کردید . با ارزوی موفقیت

دانشجو 1394/02/13 ساعت 12:10

خوب بود راجب بودجه ماده 180 اگر میتونی بنویس ....برای مناطق محرومه ولی 50میلیون به مسجدی در اهواز دادند که کامله و 200میلیون به حوزه علمیه ای در اهواز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد