یلدا مبارک

هندوانه رویاهایتان شیرین 

                    انار موفقیتهایتان پردانه  

                                 پسته خاطراتتان خندان 

                                             قصه زندگیتان خوش وعمرتان چون یلدابلند باد.

تقدم فرع براصل

واضح ومبرهن است که اصل ،اصل است وفرع ،فرع! 

لاکن بعضی اوقات فرع اصل می شود واصل فرع ! 

اگرتابحال متوجه نشدید با اندک مثالی ابتدا خودمان می فهمیم وبعدا حالیتان می کنیم! 

در خبرها آمده است که در کتاب جغرافیای سوم دبیرستان (یابه زبان کنونی  دبیرستان دوره دوم) ،نقشه پراکندگی شیعه وسنی( با رنگ سبزپررنگ برای شیعه وسبزکم رنگ برای سنی )کشیده شده !وخوزستان که زمانی دین خودرا به اسلام اداکرده در ناحیه کم رنگ قرارگرفته وکلاً ما سنی شده ایم!در حالی که روح ما واجدادمان نیز از آن بی اطلاع بوده است. 

در همین اثنا علمای اعلام ضمن محکومیت این حرکت وتحریف مقدسات مومنین به واسطه رنگ آمیزی عده ای از اهل چاپخانه به صورت تعمدی ویا سهوی ،خواستار پررنگ شدن خوزستان در نقشه شده اند. 

طبق جلسه ای که با اهل و عیالمان در منزل این حقیر گرفته شدموارد ذیل صورتجلسه گردید وبه محضر عموم مسلمین اعم از سبزکم رنگ وپررنگ می رسانیم.

1- اساس تقسیم بندی شیعه وسنی از اصل اشتباه است ولازم نیست تفکیکی صورت بگیرد وصرف گفتن اسلام کفایت می کند ولاغیر (منظور در کتابهای درسی عرض می کنم )

2- حال عزیزان رنگ آمیز اگر فقط همین رنگ را برای ما بزنند وتغییر نکند بازهم راضی هستیم وترسمان از رنگ های مختلف دیگر است همانند سیاه برای وهابیت ویا ارغوانی برای بابیت و.... 

3- گاهلا ما اینطور برداشت می کنیم که کتابهای درسی مادر ابتدا موردنظارت قرارنمی گیرند تا وارد عمل شده وعیوب آنها پدیدار ولطماتی وارد کرده وسپس نظارت در آخر انجام می شود.بلاتشبیه به اختراع پراید! 

4-مسئله دیگر اینکه چرا شیعه وسنی را با رنگ سبزنشان دادند؟(به حضرت عباس منظورم طرح مسائل سیاسی نیست!)  

5- احتمال می رود علت کم رنگ بودن خوزستان در نقشه به دلایل ذیل باشد. 

الف- نبود رنگ سبز کافی وعدم بودجه مناسب در چاپ خانه ها 

ب- وجود گردوغبار در فضای خوزستان که موجب کم رنگ شدن رنگ  سبز شده ! 

ج- کوررنگی مسولین چاپ  

د- تست کردن مسولین خوزستان به اینکه آیا اهل مطالعه هستندیاخیر ویا آیا کل کتاب بنابرمشکلات موجود در آموزش وپرورش تدریس می شود؟ 

هـ - ههههههههه (منظور مسئله سیاسی است/السکوت من علائم ادامه الحیات) 

واما یک پیشنهاد که در منزل این حقیر عنوان شد :بهتراست منبعد همچین نقشه های حساسی ،بی رنگ چاپ شوند تادانش آموزان هر استانی من باب اطلاعات خود آن را رنگ آمیزی کنند.که این کار مزایای فراوانی منجمله اینکه مقصر دانش آموز باشدومسولین با هم درگیرنشوند وبه رتق وفتق امور اقتصادی بپردازند/هزینه رنگ به صندوق خالی ذخیره ارزی برگردد/دانش آموز فعال شده ومطلب بهتر در ذهنش ثبات پیدا کند.و...