بهانه(ولنتاین)

گاهی آدمها بهانه می خواهند تا کاری را انجام دهند مثل شانس ما ،که گاهی بهانه می خواهد تا پشت کند به ما ومارا بی شانس کند. 

 نمونه همین چند روز پیش که مسیر صدو خورده ای کیلومتر را با کمربند رانندگی کردیم وموقعی که به جاده صاف وهموار وخلوت رسیدیم کمربندخودرا بازکردیم (البته منظور کمربند جاسازی شده در ماشین را می گویم . )

در این حین یک فروند پلیس محترم راهور نمایان گردید .در این حالت مارا بدید وجریمه نمودند وصد نصیحت کردند ! 

آری بهانه ! بهانه بود تا قسمتی از پس اندازخود را به دولت محترم تقدیم کنیم . 

گاهی بهانه این قدرها هم بد نیستند نمونه ای عرض می کنم که تازگی ها البت نه تازه تازه ،ولی منظور همین چندساله مُد شده و آن مسئله ولنتاین است ! 

طبق تحقیق ناقصی که این حقیر انجام داده است گویا تاریخچه مشخصی برای ولنتاین وجود ندارد از ظواهر امر بر می آیدکه افسانه ای بیش نیست! 

 برای تنویر افکارعمومی یک مطلب در مورد تاریخچه پیدایش ولنتاین در زیر نقل می کنیم که این حقیر از آن خوشش آمده است 

روز ولنتاین-در سده سوم میلادی که مطابق می‌شود با اوایل شاهنشاهی ساسانی در ایران، در روم باستان فرمانروایی بوده‌است بنام کلودیوس دوم. کلودیوس عقاید عجیبی داشته‌است از جمله اینکه مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای سربازان امپراتوری روم قدغن می‌کند. کلودیوس به قدری بی‌رحم وفرمانش به اندازه‌ای قاطع بود که هیچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان را نداشت. اما کشیشی به نام والنتاین (والنتیوس)، مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. کلودیوس دوم از این جریان خبردار می‌شود و دستور می‌دهد که والنتاین را به زندان بیندازند. والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می‌شود. با توجه به آنچه که در افسانه آمده کشیش ولنتاین برای او نامه‍ایی نوشته و آنها را با نوشتن «از طرف ولنتاین تو» (From Your Valentine) امضاء کرده است، اصطلاحی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به وفور بر روی کارتهای ولنتاین مشاهده می‌‌شود. سرانجام کشیش به جرم جاری کردن عقد عشاق بر خلاف قانون کلودیوس دوم اعدام می‌شود. بنابراین او را به عنوان فدایی و شهید راه عشق می‌دانند و از آن زمان ولنتاین تبدیل به نمادی برای عشق شده است.  

بله گاهی ما انسانها برای محبت به دیگران فقط بهانه می خواهیم .حتی اگر این بهانه خارجی یا افسانه ای باشد. 

ما که با این روز به کلی مخالفیم بعضی از این دلایل مخفیانه است وبعضی دلایل را عرض می کنیم .  

عوامل مخالفت:

ایجاد خرج اضافه برای سرپرست خانوار :چه هدیه بدهد یا هدیه بگیرد در دو حالت هزینه آن بر گردن سرپرست محترم خانوارمی باشد . 

ایجاد عادات نامناسب وتوقعات بی جا: از جمله اینکه برای هرمناسبت ساختگی باید هزینه گذاشت واگر فراموش شوددر خانواده ایجاد تنش خواهد شد. 

ایجاد تورم : در این مقطع از زمان با توجه به کمبود وسایل وامکانات وخرید در آن واحد ،کشور را دچار بحران کرده وتورم ایجاد می شود که یحتمل یکی از اهداف گسترش ولنتاین از طرف دشمنان است. 

دلایل دیگر را به آیندگان می سپارم تا راه تحقیق بسته نشود. 

ولنتاین مبارک 

همایش

مخ تعطیل در نظر دارد همایش ((بررسی فلسفی دفترچه تلفن )) را در سطح ملی برگزار کند شما می توانید مقالات خودرا در این زمین به منزل ایشان ارسال کنید.

فرزندکمتر یافرزند بیشتر؟

آخرش این حقیر متوجه نشد باید بچه تولید کند یا دست نگه داردیاتولید را باسیاست های دولتی هماهنگ کند؟  

این حقیر نیک می داند که فرزند بیشتر یعنی دردسر،یعنی خرج اضافه،یعنی کاربیشتر و در یک کلام یعنی زلزله 100ریشتری وتبعات بعدازآن! 

ولاکن آنچه در بالا آمد به یک خنده این فسقلی ها دررررررررررر! 

البت در را دررررررررررر نوشتیم تا ملت بداند در هر(( ر)) آن حکمتی نهفته ومعنی خوابیده است. 

ما همانند بعضی ها نیستیم که از این حرفها بترسیم . 

ما سر لج شرق وغرب هم که شده تولید را بالابرده تا ملت مسلمان افزایش پیداکند .واز افزایش ملت مسلمان ملت کفر بلرزد وشاید هم بـ............... 

مخلص کلام در یک سال پیش در چنین روزی یعنی  19بهمن پارسال ما یک فروند بچه تولید کردیم که در طی 7ماه تحویل جامعه دادیم .تا دشمنان داخلی وخارجی بدانند که ما می توانیم سن بارداری را از 9ماه به 7ماه کاهش دهیم (البت عیال می تواند نه من حقیر ) 

در ابتدای امر این مولود شیشه ای تشریف داشتند اما نه از آن نوع شیشه ای که معتادان مصرف می کنند  نه خیر ! بلکه اینبار شیشه بچه ما را کشیده بود.

در ابتدا به مدت حدود10روز در شیشه قرنطینه شدند تا دشمنان نتوانند آسیبی به وی برسانند بلاتشبیه به گوسفندشبیه سازی شده رویانا . 

در این مدت برای هرشب اتراق در شیشه 500تومان معادل (5میلیون ریال )وجه رایج مملکت از ما گرفتند(یعنی اضافه کار یک سال کشک) که با درایت مسولین امر وتلاش وکوشش خیل کثیری از طایفه اینجانب قسمت شایان توجه آن از بیمه طلایی دریافت گردید! ومابقی مبلغ کان لم یکن تلقی گردید.

از هزینه نگهداری نامبرده نمی گویم چون کسانی که می خواهند دست به تولید بزنند یحتمل پشیمان خواهند شد! 

اکنون یک سال از آن واقع می گذرد وامروز فرزندکوچکم یک سال بزرگترشد وبابت بزرگ کردن آن یک سال از عمرم ویک سال از عمرهمسرم بابت آن تلف شد. 

(البت هرسال زندگی ما معادل 10سال می باشد طبق آخرین قیمتی که از بازار گرفتیم) 

دعا:(دستها به حالت دعا)خدایا نگذار هزینه ای که بابت فرزندانمان کردیم تلف شود با سودمضاعفش  در این دنیا وآن دنیا به ما برگردان.که ما فقط بخاطر ت تولید کردیم.  

فزرندفسلقی عزیزم ،تولدت مبارک. 

باتشکر از دوست گرامیم بابت ذوق وسلیقه ای که بابت احداث تصویر فوق به کاربردند.

به نمازبگویید کاردارم

به نمازبگویید کاردارم 

چه شعارجالبی بود .یادم بود که در ادارات همه این جمله را بالاسرشان می نوشتند . 

یادم بود که روحانیون بالای منبر می گفتند مسجد برای خداست .ویادم بود که ..... 

خلاصه خواستم بگویم که امروز در یکی از نمایندگی های سایپا کارداشتم کارم که تمام شد . 

چون مسافت دور بودنمازم را تعاونی حساب می کردند .سرراه من ودوستم (شایان ذکر است که دوستم مذکربودنه مونث) خواستیم در یکی از مساجد بزرگ اهواز که مظهر علم ودیانت بود نماز ظهر را بخوانیم . 

طبق معمول ماشینهای زیادی روبروی آن ایستاده بودند .وضو گرفتیم وخواستیم وارد مسجد شویم که دیدیم درب مسجد را بستند ویک نفر با حالت تمسخر می گفت امروزنماز تعطیل است!!!!! 

درست که سوال کردیم فهمیدیم آقایان در مسجد جلسه گرفتند ودرب به روی نمازگزاران بسته بود! 

خلاصه اولین بارمی دیدم که مسجد بخاطر جلسه آنهم در موقع نماز بسته باشد!!!! 

درست که نگاه می کنم انگار مساجد اتاق پذیرایی بعضی ها شده وخداوند مهمان !  

البته یکی دومسجد دیگر هم بسته بودند نمی خواهم بگویم خیلی من خداشناسم ودیندار ولی می خواهم بگویم که آنهایی که ادعای خداشناسی می کنند ودیندارند چرا چوب حراج به دین زدند.

می دانم که حرفم خریداری ندارد ولی خواستم اعتراضی کرده باشم به بعضی ها که با دین هم دارند بازی می کنند وبه اسم دین برعیله دین کارمی کنند.

میلاد پیامبررحمت وفرزندبرومندش مبارک باد

مانندآسمان بخشنده ومانند زمین افتاده باشید. 

                                               رمز زندگی همین است. 

میلاد پیامبررحمت وعدالت وفرزند برومندش مبارک/التماس دعا 

اندرفواید کارت ملی

واضح ومبرهن است که هر چیزی مزایا ومعایبی دارد .این اصل را همه می دانند هم موجودات وهم نباتات وهم حیوانات . 

این حقیر ضمن تفحص وتجسس در خلقت کارت ملی به نتایج شگفت انگیزی نائل آمدم که دوست داشتم جهانیان نیز از این نتایج بهرمند شوند.واز این خلقت ایرانی استفاده کنند. 

تعریف کارت ملی :ورقه ای پوشیده با نایلونی سخت که  اطلاعات ایرانیان از شناسنامه در آن کپی شده و سازندگان آن از جعل این کارت ناتوانند(فرهنگ کَدخدا -جلد 4صفحه 245)     

اهمیت کارت ملی :برای تشخیص وشناختن هر چیزی لازم است که اطلاعاتی در مورد آن داشته باشیم فلذابرای شناسایی افرادایرانی از این کارت استفاده می شود وشناسایی توسط روشهای قدیمی همانندشناسایی از روی سبیل وچشم وابرو منسوخ شده اند. 

فوایدوکاربردهای  کارت ملی : 

1- کاربرد حالگیری : این کاربرد بیشتر در ادارت دولتی به کاربرده می شود وموقعی که ارباب رجوع در مورد انجام نشدن به موقع وصحیح کارها انتقادکنند این انتقادممکن است به صورت زبان رایج مملکت یا زبانهای نامفهوم دیگرمانند نوچ نوچ کردن و...باشد. 

در این حالت مردان دولتی برای حالگیری طرف مقابل کارت ملی را مطالبه می کنند که آنهم مراحلی بدین شرح دارد. 

مرحله اول درخواست کارت ملی -(چنانچه کارت ملی داشتید)مرحله دوم حالگیری شروع می شود .عکس کارت با قیافه شما نمی خواند یا شماره کارت ملی شما اشکال دارد ! 

به همین راحتی حال شما گرفته می شود. 

۲- کاردبرد حجیم سازی پرونده:این کاربرد برای ما ایرانیان مایه افتخاراست که در هراداره ای که رفتیم وکار اداری داشتیم یک عددپرونده که شامل انواع کپی ها ازجمله قبض های آب وبرق گرفته تا کپی عکس آخرین دمپایی که پوشیده بودیم را شامل شده وصرفا جهت نشان دادن اهمیت کار است ساخته می شود!فلذا کپی کارت ملی نیزبرقطر این پرونده می افزاید لازم به ذکر است کپی کارت پشت ورو باشد! 

۳-کاربرد ایجاد اشتغال و درآمد:اندیشمندان بر این باورند که این کاربرد هدف اصلی تاسیس وراه اندازی کارت ملی است .ایجاداشتغال برای کپی بگیران وجاعلان اسناد و.... وایجاد درآمد برای خزانه دولتی در این بند می گنجند.  

۴- ایجادعدالت وبرابری:از آنجا که هر فرد یک شماره ۱۰رقمی به آن اختصاص داده می شود وفرقی بین فقیر وغنی وجودندارد عدالت وبرابری در بین مردم اجرا  شده است .لازم به ذکر است برخی از اندیشمندان به این اعتراض کرده که برخی شماره رُند دارند واین امر نوعی تبعیض است.

پیش بینی شده است که کارت هوشمند ایرانیان نیز در راه است تا افتخاری دیگر توسط ثبت احوال بر تارک تاریخ ایران زمین ثبت شود.  

۵-کاربردگروگذاری:در این موردکه بیشتر در سوپرمارکتها استفاده می شود در قبال اخذکارت ملی شیشه نوشابه ،پول قرضی در حد 1000تومان  ،لواشک قرضی وامثالهم داده می شود .

6- کاربرددریافت مایحتاج روزانه : این مورد که از موارد جدید وبا اهمیت است وتا حدود80درصداهمیت کارت ملی را بالابرده است ؛در قبال هر کارت ملی یک کیسه برنج ویا یک فروند مرغ!تحویل دارنده کارت ملی می گردد.اقتصاددانان بر این عقیده اند که اساس خلقت کارت ملی بر این اصل متمرکز است ولاغیر. 

شایان ذکراست که نوع جدید کارت ملی  با نام کارت هوشمندکه نوع پیشرفته کارت ملی می باشد افتخاردیگری از دانشمندان ایران زمین   آماده عرضه می باشد این کارت علاوه بر مواد فوق کاربردهای دیگری مانند اعطای سهمیه بنزین ،ارزاق عمومی ،واگذاری سهام آب وهوا،واگذاری سیب زمینی ،پیاز آذری و....را داراست.  

با توجه به شرایط بدی که دارم از نوشتن ادامه  مطلب معذورم(دارن با کارت ملی برنج می دن )